: 0505 087 26 78

Ameliyatsız obezite tedavisi (B0T0KS)

Mide B0t0ksu

Mideye uygulanan b0t0ksun, tarihçesine bakarsak yaklaşık 14-15 yıldır uygulanmaktadır. B0t0ks sinir uçlarına etki eder ve bir takım kasların kasılmasına engel olur. Mide b0t0ksu 2004 yılından beri kullanılıyor. Kabaca anlatmak gerekirse belirli oranlarda b0t0ks maddesinin midenin çıkış noktasına enjekte edilmesiyle biz bu işlemi yapıyoruz. İşlem öncesinde hastaya mutlaka endoskopi yapılıp, midesinin değerlendirilmesi gerekir. Mide içerisinde botoks enjeksiyonuna engel olabilecek bir durum varsa, bunlar ne olabilir mesela mide ülseri olabilir. Mide çıkışında, midenin boşalmasını sağlayan pilor dediğimiz yapının deformasyonu gibi durumlarda mide b0t0ksu işlemi yapılamamaktadır”.

Vücut kitle indeksi 35 ve 40 ın üzerindeki  hastalarda en başarılı tedavi yöntemi obezite cerrahisi dir. Ancak günümüzde ameliyat yöntemlerinden korkan veya aşırı kilolu hastalarda ameliyat sonrası gelişecek kompliksyonları, riskleri azaltmak amacıyla bazı ameliyat dışı yöntemleride kullanmaktayız.

Bunların başında en fazla kullanılan yöntem bugüne kadar  mide balonu uygulamasıydı, Balon işlemine  bağlı yan etkiler ve şikayetler özellikle ile 3-5 gün içerisinde çok fazla olduğundan ötürü  son 1 yıldır  mide botoksunu da yaygın bir şekilde kullanmaktayız. Mide botoksu aynı mide balonu gibi hastalara uygulanır. Hastaya endoskopi yapılır. Botoks uygulamasından kabaca bahsedecek olursak. Aslında genellikle plastik cerrahların güzelleşme amacıyla hastalarına uyguladıkları bir yöntemdir. Bu bizim alanımızda, genel cerrahi alanında da uzun yıllardır kullanılmaktadır. Özellikle akalazya hastalığında, anal fissür hastalığında botoks uygulaması yaygın olarak yapılmıştır. Bununla beraber obezitenin tedavisinde kullanılmaya başlanmıştır.

İstatistiklere bakıldığında mide botoksu  ve mide balonunun başarı oranları kıyaslanmış sonuçlarının birbirine oldukça yakın olduğu görülmüştür.

Mide botoksu uygulaması günübirlik yapılır ve  endoskopi eşliğinde sedasyon altında uygulanır, işlem süresi 10-15 dakika sürer, işlemden sonra hastalar hastanede yaklaşık yarım saat dinlendikten sonra taburcu edilirler, hastanede yatış gerektirmez. Kliniğimizde 150 ye yakın hastada başarı ile uygulanmış olup memnuniyet derecesi ve başarı oranları oldukça yüksek bir yöntemdir.