Ameliyatsız Obezite Tedavisi

Anasayfa > OBEZİTE

Ameliyatsız Obezite Tedavisi

Ameliyatsız Obezite Tedavisi Nedir?

Midenin kas kontrolü için sinir uçlarına müdahale, yaklaşık 14-15 yıldır uygulanmaktadır. Bu uygulama sinir uçlarına etki eder ve bir takım kasların kasılmasını engeller. Bu metot, 2004 yılından beri aktif kullanılıyor. Belirli oranlarda etken maddenin midenin çıkış noktasına enjekte edilmesiyle işlem gerçekleşiyor. İşlem öncesinde hastaya mutlaka endoskopi yapılması ve midesinin değerlendirilmesi gerekmektedir, çünkü mide içerisinde bu enjeksiyona engel olabilecek bir durum, örneğin mide ülseri olabilir. Mide çıkışında, midenin boşalmasını sağlayan pilor dediğimiz yapının deformasyonu gibi durumlarda bu yöntem uygulanamamaktadır.

Vücut kitle indeksi 35 ve 40'ın üzerindeki hastalarda en başarılı tedavi yöntemi obezite cerrahisidir. Ancak günümüzde ameliyat yöntemlerinden korkan veya aşırı kilolu hastalarda ameliyat sonrası gelişecek komplikasyonları ve riskleri azaltmak amacıyla bazı ameliyat dışı yöntemleri de kullanmaktayız.

Bu metodlar arasında en fazla kullanılan yöntem bugüne kadar mide balonu uygulamasıydı. Ancak, balon işlemine bağlı yan etkiler ve şikayetler özellikle 3-5 gün içerisinde çok fazla olduğundan, son 1 yılda kas kontrol yöntemini de yaygın bir şekilde kullanmaktayız. Bu uygulama, mide balonu gibi hastalara uygulanır. Hastaya endoskopi yapılır. Bu işlem, genellikle plastik cerrahların güzelleşme amacıyla hastalarına uyguladıkları bir yöntemdir. Bu bizim alanımızda, genel cerrahi alanında da uzun yıllardır kullanılmaktadır. Özellikle akalazya hastalığında, anal fissür hastalığında bu yöntem yaygın olarak uygulanmıştır. Bununla beraber obezitenin tedavisinde kullanılmaya başlanmıştır.

İstatistiklere bakıldığında bu yöntemin ve mide balonunun başarı oranları kıyaslanmış sonuçlarının birbirine oldukça yakın olduğu görülmüştür.

Bu işlem, endoskopi eşliğinde sedasyon altında uygulanır ve süresi 10-15 dakika sürer, işlemden sonra hastalar hastanede yaklaşık yarım saat dinlendikten sonra taburcu edilirler, hastanede yatış gerektirmez. Kliniğimizde 150’ye yakın hastada başarı ile uygulanmış olup memnuniyet derecesi ve başarı oranları oldukça yüksek bir yöntemdir.