Gastroözofageal Reflü

Anasayfa > GENEL CERRAHİ

Gastroözofageal Reflü

Gastroözofageal Reflü Hastalığı

Mide içeriğinin çeşitli  nedenlerden dolayı  yemek borusuna kaçmasına gaströzofagealreflü denir. Normalde yemek borusu ile midenin bileşim yerindeki  kapak mekanizmasından dolayı mide içerisinde bulunan gıdalar, mide asiti ve safra yemek borusuna kaçmaz. Kapak mekanizmasındaki bozukluk ,  yemek borusuna ait bazı hastalıklarda ve mide boşalma bozukluğu gibi durumlarda GÖRH oldukça sık görülür.

Belirtileri Nelerdir?

Üst mide bölgesinden başlayıp göğüs kafesinin orta hattı boyunca yayılabilen yanma(heartburn)

Yemeklerden sonra gelişen  ekşime ve mide içeriğinin ağza doğru gelmesi (regürjitasyon)

Ağız kokusu, boğaz ağrısı, yutkunurken zorlanma, ses kısıklığı, geğirti, hıçkırık, gıcık hissi ve  açıklanamayan öksürük reflü hastalığı ile ilişkili olabilir.

Tanı: Endoskopik muayene çoğunlukla yeterli olur. Ancak bazı reflü vakalarında hastanın şikayeti olmasına rağmen endoskopik bulgular yetersiz olabilir bu tür vakalarda yemek borusunun 24 saat boyunca asit ölçümü yapan kateterle  (PH metre), veya manometri  ile değerlendirilmesi gerekebilir.

Tedavi: Reflü hastalarının medikal ve cerrahi olmak üzere iki seçenekleri vardır. Medikal tedavide mide asit düzeğini düşüren Proton pompa inhibitöleri (omeprol, lansor, prosec, Nexiumvs ) kullanılır.  İlaç tedavisi altında olan hastaların şikayetleri olarak tedavinin kesilmesinden sonra   tekrarlar.

Cerrahi: Günümüzde  en sık kullanılan kalıcı tedavi yöntemi laparoskopik cerrahidir.  Ameliyat ile  hastalar  sürekli ilaç kullanımından kurtulur, laparoskopik cerrahi sonrası hasta bir gün hastanede kalır, herhangi bir diyet ve yaşam değişikliğine gerek duyulmaz. Ameliyat  sonrasında uzun dönemde %90 üzerinde başarı vardır.

Stretta ve endoplikasyon:  Sürekli ilaç kullanmak zorunda kalan hastalar için geliştirilmiş ameliyatsız tedavilerdir. Her reflü hastasına uygulanmaz. Başarı oranları yaklaşık  %60 civarındadır.