Ameliyatsız Obezite Tedavisi (Mide Botoksu)

Anasayfa > GENEL CERRAHİ

Ameliyatsız Obezite Tedavisi (Mide Botoksu)

Mide Botoksu

Mideye uygulanan botoksun, tarihçesine bakarsak yaklaşık 14-15 yıldır uygulanmaktadır. Botoks sinir uçlarına etki eder ve bir takım kasların kasılmasına engel olur. Mide botoksu 2004 yılından beri kullanılıyor. Belirli oranlarda botoks maddesinin midenin çıkış noktasına enjekte edilmesiyle işlem gerçekleşiyor. İşlem öncesinde hastaya mutlaka endoskopi yapılması ve midesinin değerlendirilmesi gerekir çünkü mide içerisinde botoks enjeksiyonuna engel olabilecek bir durum örneğin mide ülseri olabilir. Mide çıkışında, midenin boşalmasını sağlayan pilor dediğimiz yapının deformasyonu gibi durumlarda mide botoksu işlemi yapılamamaktadır.

Vücut kitle indeksi 35 ve 40'ın üzerindeki  hastalarda en başarılı tedavi yöntemi obezite cerrahisidir. Ancak günümüzde ameliyat yöntemlerinden korkan veya aşırı kilolu hastalarda ameliyat sonrası gelişecek komplikasyonları ve riskleri azaltmak amacıyla bazı ameliyat dışı yöntemleri de kullanmaktayız.

Bunların başında en fazla kullanılan yöntem bugüne kadar  mide balonu uygulamasıydı, balon işlemine  bağlı yan etkiler ve şikayetler özellikle ile 3-5 gün içerisinde çok fazla olduğundan ötürü  son 1 yıldır mide botoksunu da yaygın bir şekilde kullanmaktayız. Mide botoksu aynı mide balonu gibi hastalara uygulanır. Hastaya endoskopi yapılır. Botoks uygulamasından kabaca bahsedecek olursak. Aslında genellikle plastik cerrahların güzelleşme amacıyla hastalarına uyguladıkları bir yöntemdir. Bu bizim alanımızda, genel cerrahi alanında da uzun yıllardır kullanılmaktadır. Özellikle akalazya hastalığında, anal fissür hastalığında botoks uygulaması yaygın olarak yapılmıştır. Bununla beraber obezitenin tedavisinde kullanılmaya başlanmıştır.

İstatistiklere bakıldığında mide botoksu  ve mide balonunun başarı oranları kıyaslanmış sonuçlarının birbirine oldukça yakın olduğu görülmüştür.

Mide botoksu uygulaması günübirlik yapılır ve  endoskopi eşliğinde sedasyon altında uygulanır, işlem süresi 10-15 dakika sürer, işlemden sonra hastalar hastanede yaklaşık yarım saat dinlendikten sonra taburcu edilirler, hastanede yatış gerektirmez. Kliniğimizde 150’ye yakın hastada başarı ile uygulanmış olup memnuniyet derecesi ve başarı oranları oldukça yüksek bir yöntemdir.