Bariatrik Cerrahi (Obezite Ameliyatı) Nedir? Bariatrik Cerrahi Türleri Nelerdir?

Anasayfa > Blog > Obezite

• 14/02/2022
  • Obezite

Bariatrik Cerrahiye Genel Bakış

Tüp mide ameliyatı, gastrik bypass ve mide balonu olarak bilinen tedavilerin genel adıdır ve kilo vermenize yardımcı olmak için sindirim sisteminizde değişiklikler yapmayı içerir. Bariatrik cerrahi, diyet ve egzersiz işe yaramadığında veya kilonuz nedeniyle ciddi sağlık sorunlarınız olduğunda yapılır. Bazı tedaviler ne kadar gıda tüketebileceğinizi sınırlar. Bazı tedaviler vücudun besinleri emme yeteneğini azaltmaya çalışır. Bazı tedaviler ise her ikisini de yapar.

Bariatrik cerrahi kilo verme konusunda birçok fayda sağlayabilirken, hastanın öyküsü ve diğer hastalıklarına göre ciddi riskler ve yan etkiler yaratabilmektedir. Bu vebenzeri riskler ve yan etkileri ortadan kaldırmak için obezite cerrahisinde yetkin ve doğru ekibe sahip bir genel cerrahla çalışmanız önemle önerilir. Ayrıca, diyetinizde kalıcı sağlıklı değişiklikler yapmalı ve bariatrik cerrahinin uzun vadeli başarısını sağlamaya yardımcı olmak için düzenli egzersiz yapmalısınız.

Doktor Mahmut Doğan'ın Bariatrik Cerrahi Tedavilerini inceleyin.

Bariatrik Cerrahi Nedir?
Bariatrik cerrahi, sindirim sisteminde değişiklikler yaparak kilo vermeye yardımcı olan cerrahi prosedürleri ifade eden bir terimdir. Bariatrik cerrahi terimi, tüp mide ve diğer kilo verme ameliyatları gibi çeşitli prosedürleri tanımlamak için kullanılabilir. Farklı bariatrik cerrahi türleri farklı şekilde çalışsa da, hepsi çok ciddi kilo verme prosedürleridir.

Bariatrik Cerrahi uygulamalarının ardından, obezite hastalarının; sağlıklı beslenmeyi ve yaşamayı hayatlarının merkezine yerleştirerek yaşam biçimlerini istikrarlı bir şekilde iyileştirmeleri koşuluyla, obeziteye bağlı pekçok sağlık riski en aza indirgenebilmektedir.

Bariatrik Cerrahi Neden Yapılır?
Bariatrik cerrahi, aşağıdakiler gibi ciddi, yaşamı tehdit eden sağlık sorunları riskini azaltmak için aşırı kilolu hastaların aşırı kilo vermelerine yardımcı olmak için gerçekleştirilir:

Kalp hastalığı
İnme
Yüksek kan basıncı
Alkolden bağımsız karaciğer yağlanması
uyku apnesi
2 tip diyabet
Bariatrik cerrahi, aşırı kilolu olan herkes için uygun değildir. Kilo verme ameliyatına girebilmek için belirli tıbbi yönergeleri karşılamanız gerekebilir. Uygun olup olmadığınızı görmek için muhtemelen kapsamlı bir tarama süreciniz olacaktır. Ayrıca daha sağlıklı bir yaşam tarzı sürdürmek için kalıcı değişiklikler yapmaya istekli olmalısınız.

Bariatrik Cerrahi Kimler İçin Uygundur?

Genel olarak, aşağıdaki durumlarda bariatrik cerrahi sizin için bir seçenek olabilir:

Vücut kitle indeksiniz (BMI) 40 veya daha yüksek (aşırı obezite). (Vücut Kitle İndeksinizi öğrenmek için web sitemizdeki VKİ hesap modülünü kullanabilirsiniz.)
BMI'niz 35 ila 39,9 (obezite) ve tip 2 diyabet, yüksek tansiyon veya şiddetli uyku apnesi gibi kiloyla ilgili ciddi bir sağlık sorununuz varsa. Bazı durumlarda, BMI'niz 30 ila 34 arasındaysa ve kiloyla ilgili ciddi sağlık sorunlarınız varsa, belirli kilo verme ameliyatı türlerine dahil olabilirsiniz.

Doktor Mahmut Doğan'dan randevu isteyin.

Bariatrik Cerrahi Uygulama Yöntemleri
Tüp Mide Ameliyatı (Mide Küçültme Ameliyatı)
Tüp mide ameliyatı olarak da adlandırılan mide küçültme ameliyatı, cerrahi bir kilo verme uygulamasıdır. Bu tedavi tipik olarak laparoskopik olarak gerçekleştirilir. Tüp mide ameliyatı sırasında midenin yaklaşık %80'i çıkarılır ve geriye muz büyüklüğünde ve tüp şeklinde bir mide kalır.
Midenizin boyutunu sınırlamak, tüketebileceğiniz yiyecek miktarını kısıtlar. Ek olarak, bu uygulama kilo kaybına yardımcı olan hormonal değişikliklere de neden olur. Aynı hormonal değişiklikler, aynı zamanda, yüksek tansiyon veya kalp hastalığı gibi aşırı kilo ile ilişkili durumların hafifletilmesine de yardımcı olur.

Tüp Mide Ameliyatı Kimlere Uygulanır?
Tüp mide ameliyatı olmak için aşağıdaki şartlar karşılanmak zorundadır:

Vücut kitle indeksi 40’ın üzerinde (morbid obez yani ileri derecede obez) olanlar.
Vücut kitle indeksi 35-40 arası olup aşırı şişmanlığa bağlı olarak tip 2 şeker hastalığı, hipertansiyon, uyku apnesi gibi sağlık sorunları olanlar da morbid obez olarak kabul edilir ve tüp mide ameliyatı olmaları önerilir.
Ayrıca obeziteye bağlı “yeni” tip 2 şeker ve metabolizma bozukluğu olan ve VKİ’si 30 – 35 arasındaki hastalarda da doktorunuzun kararı ile ameliyat yapılabilmektedir.
Daha detaylı bilgiye sitemizde bulunan Tüp Mide Ameliyatı başlığından ulaşabilirsiniz.

Mide Botoksu
Mide botoksu midenin belirli bölgelerine endoskopik olarak Botulinum toksini enjekte etmeye dayanan bir kilo verme yöntemidir. Bu yöntemde mide kaslarının kasılması sınırlandırılarak mide boşalma zamanı geciktirilir ve hasta iştahsızlık yaşar böylece kilo kaybı sağlanır.

Mide Botoksu Kimlere Uygulanır?
Mide botoksu kilo vermek isteyen herkese uygulanabilir. Mide botoksu bir obezite ameliyatı değildir. Tabii ki de hastalarda belirli kriterler aranmaktadır.

Diyet ve sporla düzgün kilo verememiş hastalar için uygun bir yöntemdir.
Mide botoksu uygulanacak hastanın vücut kitle indeksi 40'ın altında olmalıdır.
Diyet ve egzersizle kilo veremeyen, vücut kitle indeksi 27-35 arasında olan kişilerde uygulanmaktadır.
Midesinde ülser veya gastrit olan hastalarda öncelikle bu hastalıkların iyileştirilmesine yönelik tedaviler uygulanmalı ve ardından mide botoksu uygulanabilir.

Daha detaylı bilgiye sitemizde bulunan Mide Botoksu başlığından ulaşabilirsiniz.

Mide Balonu
Mide balonu, kilo vermeye yardımcı olmak için cerrahi olmayan bir müdahaledir. Tıbbi kullanıma uygun silikondan yapılmış, yumuşak, yuvarlak, şişirilebilir bir balon, ameliyata gerek kalmadan ağızdan midenin içine yerleştirilir. Mide içine yerleştirildikten sonra, boş balon sıvı ile doldurulur ve burada iştahı azaltmak ve yer kaplayarak tokluk hissini uzatmak için çalışır.

Daha detaylı bilgiye sitemizde bulunan Mide Balonu başlığından ulaşabilirsiniz.

Sitede yer alan bilgiler tamamen bilgilendirme amaçlıdır, ilgili sağlık uzmanınızın size vereceği tavsiyelerin yerini almamalıdır. Konu ile alakalı şikayetlerinizde en yakın sağlık kuruluşundan destek alın.