Anasayfa > Blog > Obezite

• 14/10/2022
  • Obezite

Tüp Mide Ameliyatı Hakkında Merak Edilenler

Tüp Mide Ameliyatı Nedir? Neden Yapılır?

Bariatrik Cerrahi, obezitenin etkili tedavi yöntemlerinden biridir. Tüp Mide Ameliyatı da en çok tercih edilen tedaviler arasındadır.

Sadece kilo vermek için uygulanan bir prosedür değildir. Tüp Mide Ameliyatında en temel amaç, hastanın kilolarından dolayı yaşadığı sağlık sorunlarını ortadan kaldırmak, daha rahat nefes almasını ve  hareket özgürlüğü kazanmasını sağlamaktır. Kısacası hasta ameliyattan sonra hayatına sağlıklı bir şekilde devam edebilir.

Tüp Mide Ameliyatı Ne Kadar Sürer?

Tüp mide ameliyatının en popüler kilo verme ameliyatı türü haline gelmesinin nedenlerinden biri, operasyonun nispeten kısa süresidir. Gastrik bypass ameliyatı da dahil olmak üzere diğer birçok bariatrik cerrahi formuna kıyasla çok daha az zaman alır.

Prosedürün kendisi yaklaşık bir saat sürer. Laparoskopik olarak yapılır, bu nedenle sadece küçük insizyonlar gerektirir. Sleeve gastrektomi hastaları genellikle ortalama bir ila üç gün hastanede kalırlar. Elbette bu dönem hastanın yaşına ve komplikasyonlarına göre değişebilen kişiye özel bir deneyim içermektedir.

Tüp Mide Ameliyatından En iyi Şekilde Nasıl Yararlanabilirsiniz?

Tüp mide ameliyatınızın olabildiğince sorunsuz geçmesi için izleyebileceğiniz çeşitli adımlar mevcut.

• 1. Adım : Ameliyat hakkında bilgi sahibi olun, araştırma yapın.
Konu hakkında herkesin bilgilendirilmesi faydalı olacaktır. Süreç hakkında ihtiyacınız olan tüm bilgileri size aktaracağız. Ek olarak araştırmalarınızı yapabilir, bilgi toplayabilir ve tüm sorularınız için bize danışabilirsiniz.
Bilgi kirliliğinden kaçınmanızı ve bir uzmana danışmadan eyleme geçmemenizi tavsiye ederiz.
Hastalarımızla birlikte oluşturduğumuz kapalı bir Facebook grubumuz ve Discord kanalımız mevcut. Bizlerin ve bu süreçten geçen tüm hastalarımızın arasına katılabilir ve onlarla iletişim kurabilirsiniz.

• 2. Adım : Gerekli tüm görüşmeleri ve kontrolleri sağlayın.

Tüm detayları hasta deneyimi yöneticilerimiz ve danışmanlarımızla görüşün. Aklınızda tek bir soru kalmadığından emin olmak istiyoruz.

Ameliyattan önce ve sonra ekibimiz gerekli tüm test ve kontrolleri yapar. Vücut Kitle İndeksinizin ölçülmesine yönelik olarak ameliyatınızın yapılmasına karar verilecektir. Bunların dışında herhangi bir kişisel sağlık probleminiz var ise ameliyat öncesi bize iletmeniz tercih edilir.

• 3. Adım : Sizin için hazırladığımız programı takip edin.

Tedavi sürecini içeren bir bilgilendirme programımız mevcut. Ameliyat öncesi yapmanız gereken tüm hazırlıklarınızı, ameliyat sonrası diyetinizi ve diğer tüm soruların cevabını sizlere sunuyoruz.

• 4. Adım : Uzman doktorunuz Mahmut Doğan'a ve ekibimize güvenin.

Size gerçekçi olmayan bilgiler ve yüksek hız vadeden tedavilere inanmayın. Bu bir süreç ve her adımda yanınızdayız. Etik değerleri yüksek ekibimizle birlikte en dürüst ve şeffaf ilkelerle buradayız.

Daha detaylı bilgi için Genel Cerrah Op. Dr. Mahmut Doğan ile irtibata geçiniz.