Obezite hipertansiyon diyabet ve inme gibi hastaların konforunu azaltan yaşam kalitesini düşüren ve ortalama yaşam süresini azaltan hastalıklara neden olan multifaktöriyel Kronik bir hastalıktır Amerika Birleşik devletlerindeki istatistiklere göre 99 yılı ve 1988 yılları arasındaki istatistiklerde nüfusun %30 2.6 fazla kilolu yüzde 22.3 obez olarak görülmüştür vücut kitle indeksi 40’ın üzerinde olan veya vücut kitle indeksi 35’in üzerinde olup obeziteye bağlı gelişen yandaş hastalıklardan 2 tanesinin olması durumunda obezite cerrahisi yapılabilmektedir günümüzde gelişen teknoloji ile beraber obezite cerrahisi geçiren hastalarda mortalite ve morbidite oranları oldukça düşmüştür obezite ameliyatı olan hastalarda ölüm oranları yaklaşık binde 3 civarında morbidite oranları ise 100 de 1 ile 5 arasında değişmektedir Bununla birlikte her ne kadar mortalite ve morbidite oranları düşük olsa bile hastalar daha düşük komplikasyonlu tedavi modaliteleri nin arayışına girmektedirler botulinum toksin Tip A anaerop gram pozitif bakteri clostridium botulinum tarafından üretilir ve çizgili ve düz kaslarını kontraksiyonu inhibe eder oturuyorum toksinin sindirim sistemi nin yüz kaslarına direkt enjeksiyonu ile sinir uçlarında salgılanan asetilkolin nörotransmitter inin salgılanmasını bloke ederek kaslarda gevşemeye neden olur yapılan çalışmalarda botulinum toksini sindirim sisteminde akalazya kronik anal fissür oddi sfinkter spazmı disfonksiyonu diffüz Özofagus spazmı Diyabetik gastroparezi gibi hastalıklarda kullanıldığı ve efektif bir tedavi sağladığını ortaya koymuştur yapılan hayvan çalışmalarında botulinum toksin anın mide kaslarına yapılması uygulanması gıda alımını azalttığı ve kilo almayı düşürdüğünü göstermiştir Bunun sebebi de gaz mide boşalmasını geciktirmesi ve erken doymaya neden olmasıdır Böylelikle obezitenin tedavisinde botoks enjeksiyonu midenin uygun kısmına yapılması günümüzdeki invazif bariatrik cerrahi girişimlerin kıyasla daha az komplikasyon görülmesi nedeniyle alternatif bir tedavi yöntemi olarak kabul edilebilir, yapılan çalışmalardan botoks uygulanması sonrasında beklenilen etkinin işlemden İki gün sonra başladığı görülmüştür kilo verme işlemden sonra etap etap  ortaya çıkmaktadır ortalama 4 ay içerisinde yüzde 15 20 civarında kilo verme sağlanabilmektedir ilk botoks işleminden 6 ay sonra ikinci botoks işlemi yapılabilmektedir Böylelikle mide botoksu uygulamasının başarı oranları da artmaktadır, intragastrik balon mide balonu uygulanmasının mide botoksu uygulaması ile kıyasladığımızda başarı oranları birbirine çok yakındır ancak mide botoksu sonrasında erken dönemde bulantı kusma karın ağrısı gibi şikayetler mide balonu takıldıktan sonraki oranlara göre daha az sıklıkla görülmektedir