Ameliyat olmayı düşünen hastalarımızın en çok araştırdığı konulardan bir tanesi de bu ameliyatı problem yaşamadan nerede hangi doktora olabilirim sorusu oluyor ve yoğun bir araştırma içerisine giriyorlar.  Bir doktorun veya cerrahın mide küçültme ameliyatı yapabilmesi için bariatrik cerrahi alanında uzmanlaşmış olması gerekmektedir.  Mide küçültme ameliyatı olmak isteyen hastalar öncelikle bu ameliyatı uygun olup olmadığına anlamak amacıyla değerlendirme yapılması için uzman doktorlara ve ya kliniklere başvurarak cerrahi işleme  uygun olup olmadığını karar verilmelidir, obezite ameliyatları bugün özel hastanelerde ve devlet hastanelerinde yapılabilmektedir, obezite cerrahisi  için ortaya konmuşa  bir çok kriter mevcuttur; daha önceki yazılarımızda bun kriterlerden ayrıntılı bir şekilde bahsettik , bu kriterler arasında en çok kullanılan ise  vücut kitle indeksi dir, vücut kitle indeksi 40’ın üzerindeki hastalar devlet hastanelerinde ve özel hastanelerde diğer kriterlerde de ameliyata engel bir durumla karşılaşılmazsa eğer sigorta kapsamında ameliyat olabilmektedir, özel hastanelerde ise vücut kitle indeksi 35’in üzerindeki hastalar veya vücut kitle indeksi 30’un üzerinde olup obeziteye bağlı ortaya çıkmış metabolik sendrom dediğimiz tehlikeli süreç başlamışsa bu ameliyat gerçekleştirilebiliyor.

Obezite tedavisi için başvuracağınız doktor ayrıntılı bir değerlendirme yaptıktan sonra size uygun olan tedaviyi belirleyecektir en önemli hususlardan bir tanesi hastaların doktora aklına takılan her konuda soru sormaktan kaçırmamalı doktorun hastalıkla ilgili verdiği bilgiler süreçte hastayı neler bekleyeceği iyi bir şekilde öğrenilmeli ve bu önerileri tam olarak anladığınızdan emin olmalısınız, peki ameliyatı gerçekleştirecek olan doktor neden önemli;  çünkü obezite cerrahisi ve mide küçültme ameliyatları zorlu ve uzmanlık isteyen bir işlemdir. Bunun temel nedeni öncelikle kişilere sunulan birçok mide küçültme ameliyatı seçeneğinin bulunmasıdır. Ameliyatı gerçekleştirecek cerrahın donanımlı bilgisi ile hangi ameliyatın hasta için uygun olduğuna karar vermelidir. Ayrıca hastanın beklentileri de göz önünde bulundurularak hedefe ulaşmak amaçlanmalıdır.

Ameliyat türünün belirlenmesinin ardından gerekli bağırsak ve mide düzenleme işlemleri yapılır. Her ne kadar bu ameliyatlar sonrasında  risk ve komplikasyon oranları oldukça düşmüş olsa bile yine de ameliyat sonrasında sızıntı, enfeksiyon gibi problemlerin karşılaşılmaması için seçtiğiniz doktorun uzman ve bu alanda tecrübe sahibi olması önemlidir. Doktorun bu alanda ne kadar tecrübeli olduğunu ise bu ameliyatlarla ne kadar süre boyunca ilgileniyor, sadece bu alanda mı  başka tedavilerde  yürütüyor mu veya doktorun ve ameliyat olmayı düşündüğünüz kliniğin daha  önce ameliyat ettiği hastalarla bilgi alış verişinde bulunulması sizlere  bu konuda yardımcı olacaktır.