Obezite Ameliyatı Öncesi Nelere Dikkat Edilmelidir ?

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de obezite toplum sağlığını olumsuz etkileyen çağın hastalığı olarak bilinmektedir. Hastalığın tedavisinde teknolojinin gelişmesi ile beraber tıp alanında yaşanan gelişmeler ışığında obezite ameliyatlarının başarısı da büyük ölçüde artmış ve ameliyatlar çok yaygın bir şekilde yapılmaya başlanmıştır. Obezite ameliyatları hastanın durumuna göre farklı şekillerde uygulanabilmektedir. Ameliyat tekniğine göre obezite cerrahisine üçe ayırmaktayız.

Birincisi kısıtlayıcı ameliyatlar, ikincisi emilimi bozan ameliyatlar, üçüncüsü hem kısıtlayıcı hem de emilimi bozan ameliyatlardır. Hangi ameliyatın hastaya daha uygun olduğuna karar vermek için hastanın fazla kilosunun yanısıra kiloya bağlı gelişen kronik hastalıklarından mevcudiyeti ve yeme-içme alışkanlıklarını bütüncül bir yaklaşımla değerlendirmek gerekir. Bu ameliyatları olmak isteyen hastaların öncelikle değerlendirmesinde hastaların ameliyata uygun olup olmadığı mı ortaya koymak için öncelikle genel sağlık durumu değerlendirilir. Bunun için bu hastalar bir dizi analiz ve doktor kontrolünden geçirilir. Aynı zamanda hastaların psikolojik durumunun da iyi olması ameliyat ve ameliyat sonrasındaki takip sürecinde büyük önem taşır. Sigara ve alkol kullanan kişiler obezite ameliyatı öncesinde bu alışkanlıklardan vazgeçmesi önemlidir. Çünkü sigara iyileşme sürecini doğrudan olumsuz olarak etkilemekte ve iyileşme sürecini zorlu hale getirmektedir. Bir diğer önemli husus ise obezite ameliyatını yapacak doktor ve ekibinin bu tedavilerde spesifik olması, teorik bilgi ve tecrübesinin de yeterli olması ameliyat sonrasındaki oluşabilecek sorunlar açısından oldukça önemlidir. Ameliyatın iyi yapılmasının yanı sıra hekimin ameliyat sonrası oluşabilecek komplikasyonların tedavisinde de deneyimli olması gerekmektedir. Bu nedenle doktor seçimi de özenli bir şekilde yapılmalıdır.