Revizyonel cerrahi nedir, nasıl yapılır?

Obezite ameliyatlarını yapılma sıklığı arttıkça revizyon cerrahisi için başvuran hastaların sayısı da artmaktadır. Obezite cerrahisi, obezite hastalığıyla mücadele eden hastalarda kapıları açan altın bir anahtar bir fırsat olarak görülmeli. Ancak maalesef bu fırsatı iyi değerlendiremeyen ve alışkanlıklarını değiştiremeyen hastalarda tekrar kilo alımı ortaya çıkabiliyor. İkinci bir girişim olarak revizyon cerrahisini gerekli kılabiliyor ancak revizyon cerrahisi daha önce ameliyat olmuş kişilerde yapılan ikinci bir ameliyat olduğundan dolayı ameliyatı daha zor ve kapsamlı bir süreç olması nedeniyle bu ameliyatları konusunda tecrübeli ekip tarafından yapılması önemli.

Bugün tüm dünya genelinde yapılan obezite ameliyatlarının %12-13 revizyon cerrahileri oluşturmaktadır. Revizyon cerrahisini kabaca iki grupta değerlendirebiliriz.

1.Yeterli kilo veremeyen ve belli bir kiloya inerek tekrar verdiği kiloların bir kısmını geri alan hastalar.

Hastaların fazla kilosunu %50 sinden daha azını vermesi veya kaybedilen kilonun yüzde 15’inden daha fazlasının geri alınması gibi durumlarla karşılaşan hastalarda revizyon cerrahisi düşünülebilir.

2.İlk ameliyat sonrasında ameliyata bağlı gelişen komplikasyonlar nedeniyle yapılan ameliyatlar.

Bununla alakalı birçok olgu sayılabilir;

Gastrik Band takılmış olan hastalarda bandın kayması pozisyonun değişmesi gibi durumlar.
Ciddi reflü sorunları mide ve bağırsak birleşme yerlerinde ortaya çıkan genişlemeler veya darlıklar.

Mide içerisinde ortaya çıkabilecek ülserler nedeniyle revizyon cerrahisi düşünülebilir.

Revizyon cerrahisi tek tip bir cerrahi değildir birçok ameliyat tekniği uygulanabilir bunlar arasında yine resleeve ameliyatı (kısıtlayıcı) veya emilimi bozan ameliyatlar ve hem emilimi hem kısıtlayıcı etkilerinden dolayı kombine ameliyatlar yapılabilir.

Revizyon cerrahisi düşünülen hastalarda ameliyat yaklaşımının seçilmesi aşamasında hastalar çok ayrıntılı bir şekilde değerlendirilmeli, endoskopi ile mide ve bağırsak durumu görülmeli ki; gerekirse pasaj filmi ile mide bağırsak geçişleri ortaya konulmalı. Hastanın ilk ameliyat sonrasında beslenme sürecini nasıl yönettiği iyi bir bariatrik diyetisyen tarafından kontrol edilmeli. Herhangi bir metabolik veya hormonal bir rahatsızlık var mı diye endokrinoloji doktoru tarafından tekrar değerlendirilmesi de karar aşamasında oldukça önemlidir.