Tüp mide ameliyatı nedir ?

Tüp mide ameliyatı, bütün dünyada en sık yapılan Obezite hastalığı ile mücadelede kullandığımız bir ameliyat tekniğidir. Tüp mide ameliyatı vücut kitle indeksi 40’ın üzerinde olan hastalarda veya vücut kitle indeksi 35 üzerinde olup kiloya bağlı gelişen birkaç tane hastalık olması durumunda uygulanabilmektedir. Tüp mide ameliyatı kısıtlayıcı bir ameliyattır yani total mide hacminin küçültülmesi esasına dayanır ve midenin 100’de 80 lik 85 lik kısmının çıkartılması esasına dayanır.

Ameliyat laparoskopik yani kapalı teknikle yapılır. Yaklaşık olarak 45 dakika ile 1 saat civarında sürer ameliyat karın üzerinde gerçekleştirilen 4 tane yarım santimetrelik ve 1 santimetrelik delikler üzerinden girilen portlar içinden geçirilen el aletleri ile yapılır tüp mide ameliyatının riski ise günümüzde oldukça azalmış olup bu ameliyatı çok sık yapan kliniklerde ise neredeyse safra kesesi ve apandisit ameliyatının riski ile eşit oranda görülmektedir.

Tüp mide ameliyatının kilo verdirme de etki mekanizması birincisi mide hacminin küçültülmesi ve buna bağlı olarak hastaların az miktarda yemek yemesine bağlı olarak kilo vermesi ikinci etkisi ise midenin içerisinden açlık hormonu ghrelin salgılanan mide kısımlarından çıkartılması ile hastaların iştahının azaltılması etkileri ile sonuç göstermektedir. Bundan dolayı tüp mide ameliyatının metabolik bir ameliyat olma özelliği de vardır dünyada en sık yapılan obezite ameliyatı olmasının sebebi ilerleyen teknoloji ile beraber ameliyatların suresinin oldukça kısalması ve ameliyat esnasında kullanılan mideyi kesmeye ve dikmeye yarayan stepler teknolojisinin oldukça gelişmesidir. Sonuç itibarı ile hastalarda kilo ile beraber gelişmiş Tip 2 diyabet hastalığı yok ise obezite hastalığının tedavisinde oldukça etkin ve güvenilir bir ameliyat tekniği haline gelmiştir.